Direct naar content

De Oudertelefoon

Dat de Nationale DenkTank echt een netwerkorganisatie is bewijst de oprichting van de Oudertelefoon. Vier voormalige deelnemers van verschillende DenkTank-jaargangen bedachten tijdens de coronatijd dat ouders die onder druk staan door werk, zorg en onderwijs nergens terecht kunnen voor vragen als ze vastlopen. En zoals DenkTankers geleerd hebben: goed idee? Doen! En zo ontstond de Oudertelefoon.

30.000 bezoekers per jaar

01 00

De impact van de Oudertelefoon

Video poster

Aanleiding voor mensen om te bellen is ‘conflict met partner’, ‘zorgen of twijfel over opvoeding’ en ‘stress’. De Oudertelefoon blijkt zeer succesvol. En ze doen meer dan ouders te woord staan: workshops op de Negenmaandenbeurs, een Abricampagne door Amsterdam en er is een documentaire in de maak van KRO/NCRV. Ze hebben een sociale media bereik van 2.3 miljoen en een website bezoek van meer dan 30.000 per jaar.