Anneke Sipkens
Anneke Sipkens
Na haar studie Psychologie en Bedrijfskunde heeft Anneke twintig jaar als (internationale) marketeer gewerkt, waarvan zestien jaar bij Unilever en vier jaar bij Douwe Egberts. Daar richtte zij zich op innovatie en partnerschappen en heeft zij gewerkt voor merken als Unox, Captain Iglo, Magnum, Ola en Knorr. Als VP Coffee Innovaties bracht zij enkele mooie partnerschappen tot stand, zoals tussen Campina en Douwe Egberts met Café Fresco. In toenemende mate was Anneke betrokken bij duurzaamheid. Als een van de eerste marketeers heeft zij daarom de stap genomen richting duurzaam ondernemen. Eerst gedurende zes jaar door het opzetten van het duurzaamheidsteam bij Deloitte en daarna als CEO van Stichting DOEN.
Ruim drie jaar geleden heeft Anneke de switch gemaakt naar het opkomen voor de belangen van senioren en het helpen en ondersteunen van senioren via ouderenbond ANBO-PCOB. Ook hier ligt haar focus op het ontwikkelen van nieuwe routes/innovaties, communicatie en partnerschappen om te zorgen dat we als samenleving op een fijne en goede manier ouder kunnen worden. Zij ziet de dubbele vergrijzing als een kans en wil de beeldvorming van ouderen positief beïnvloeden. Haar vier kinderen houden haar jong.
Wat is volgens jou de belangrijkste waarde die de Nationale DenkTank creëert?
“De belangrijkste waarde die de DenkTank brengt, is het ontwikkelen van nieuwe oplossingen voor maatschappelijke problemen door de denkkracht en energie van jonge mensen in te zetten. De jeugd heeft de toekomst en kan met de DenkTank deze toekomst vormgeven ten behoeve van ons allemaal.”
