Pijn en passie in het beroepsonderwijs

Vele jaren van mijn leven heb ik doorgebracht in het Nederlandse Beroepsonderwijs. Zowel op het mbo als op het hbo heb ik mijzelf mogen ontwikkelen tot de persoon die ik […]

De mens in de Tank

“Wij hebben tijdens de Herfstschool drie dagen zitten te huilen met z’n allen,” en “gebruik de Herfstschool om even helemaal te resetten, zodat je weer met een frisse blik over […]

Het Expertforum gezien door de ogen van een expertdeelnemer

Expertdeelnemer Maxime von Römer (19) was afgelopen donderdag aanwezig op het Expertforum van de Nationale DenkTank, dat werd gehouden in het pand van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen in […]

Kansenongelijkheid bij doorstroom naar lerarenopleiding een feit (persbericht)

Mbo-studenten hebben gemiddeld een slechtere startpositie om door te stromen naar de lerarenopleiding (pabo) dan havo-leerlingen. Dit komt doordat hun vooropleiding hen inhoudelijk minder goed klaarstoomt op de overstap. Mbo-studenten […]

Met vriendelijke groeten, Ali

Beste meneer/mevrouw, Het blijft altijd lastig. Wat zet ik in een brief naar een stageplek wanneer ik wil solliciteren? En hoe bouw je een brief op; hoe begin je, wat […]

Bouwen aan mooier beroepsonderwijs

Als jij het beroepsonderwijs opnieuw zou mogen inrichten, hoe ziet het er dan uit? Is er nog een scheiding tussen mbo en hbo? Worden lessen nog wel klassikaal gegeven? En […]

Van Dijk Educatie: ‘Samen werken aan het onderwijs van de toekomst’

‘Van Dijk Educatie is ook dit jaar themapartner van de Nationale DenkTank. Deze groep jonge academici creëert praktische oplossingen voor prangende vraagstukken, zoals rondom het thema ‘De Toekomst van het […]

‘Een derde mbo-opleidingen minder dan twintig studenten. Ik ben verbaasd’

Michelle Smid (25) is deelnemer aan de Nationale DenkTank 2016. ‘Ik vind het belangrijk dat iedereen gelijke kansen krijgt in het onderwijs. Zelf heb ik gemerkt dat je afkomst geen […]

Wilt u op de hoogte gehouden worden?

Meld u dan hier aan voor onze nieuwsbrief